kaffe..

Något jag inte fixar att dricka längre är kaffe. Jag älskar kaffe ovh har druckit det sen jag var 13 iallafall men nu klarar jag inte av det, jag kan dricka en halv kopp om dagen - som min kropp klarar av. Men efter den där halvan vill jag ju dricka upp resten efterdom jag är sugen och jag verkligen behöver det för o kicka igång dagen. 
 
Men nu ser det ut såhär; första halva koppen går. Efter resten börjar jag skaka som en galning,    sen börjar jag må illa och de finns faktiskt de tillfällena jag spytt av kaffe. Jag köpte att det kunde vara såhär under mina magbesvärs tider men inte nu längre när jag vet att min kropp mår mycket bättre. 
 
Jag har alltså gått från att kunna dricka kanske 1 liter kaffe på en dag till en halv kopp. 
 
Var väldigt längesen jag kunde dricka mer än denna halvan. Har provat att äta och dricka något annat innan men det funkar inte heller. Eftersom det är kofeinet jag främst behöver brukar jag ersätta kaffet med energidrycker och det funkar. Men jag vill liksom kunna ta koppen på morgonen, när jag ätit lunch och när jag pluggar främst..
 
Någon som vet vad detta beror på? Jag  utesluter magkatarr och IBS ur detta med andra ord med tanken på att jag vet hur illa jag mått och så är det inte nu.

Kommentera här: